ID: 264226
Omschrijving
Spatzuiver. Marklin sew 800.
Origneel qua onderdelen en kleur.
In originele doos en boekje.
Zeer mooi lopend.
Grootspoor: De 60 locs uit de serie 1100 zijn in de jaren vijftig gebouwd in Frankrijk. Ze zijn afgeleid van de SNCF-locs BB 8001 (prototype) en BB 8101-8271. Voorafgaand aan de aflevering van de serie 1100 hebben enige Franse locs dienst gedaan in Nederland. De eerste e-loc in Nederland was LNER 6000 \"Tommy\". De vierassige locs van de serie 1100 stonden niet bekend om hun goede rijeigenschappen. Vooral voor sneltreinen was het zaak om de koppeling met het eerste rijtuig extra strak aan te draaien, om het huppelen nog een beetje tegen te gaan. Inmiddels is deze serie buiten dienst. Diverse locs zijn bewaard gebleven. De stand anno 2003 was: 1107 (NSM), 1111 (plukloc NSM), 1122 (Werkgroep 1501, wordt rijvaardig), 1125 (als 1122 in het NSM, turkoois), 1136 en 1145 (SGB).
Bekijk voor meer informatie over de serie 1100 van de NS in het Grootspoor artikel: Serie NS 1100.
Origneel qua onderdelen en kleur.
In originele doos en boekje.
Zeer mooi lopend.
Grootspoor: De 60 locs uit de serie 1100 zijn in de jaren vijftig gebouwd in Frankrijk. Ze zijn afgeleid van de SNCF-locs BB 8001 (prototype) en BB 8101-8271. Voorafgaand aan de aflevering van de serie 1100 hebben enige Franse locs dienst gedaan in Nederland. De eerste e-loc in Nederland was LNER 6000 \"Tommy\". De vierassige locs van de serie 1100 stonden niet bekend om hun goede rijeigenschappen. Vooral voor sneltreinen was het zaak om de koppeling met het eerste rijtuig extra strak aan te draaien, om het huppelen nog een beetje tegen te gaan. Inmiddels is deze serie buiten dienst. Diverse locs zijn bewaard gebleven. De stand anno 2003 was: 1107 (NSM), 1111 (plukloc NSM), 1122 (Werkgroep 1501, wordt rijvaardig), 1125 (als 1122 in het NSM, turkoois), 1136 en 1145 (SGB).
Bekijk voor meer informatie over de serie 1100 van de NS in het Grootspoor artikel: Serie NS 1100.